Årsmöte 2021

Paviljongen Säfstaholms slott

Årsmötet som var planerat hållas 19 maj kl. 18.00 ställs in p.g.a. pandemin.
Besked om ny tidpunkt meddelas senare.

Konstvänner!

Coronaviruset ställer till det när det gäller planeringen av föreningens aktiviteter.

Tyvärr måste styrelsen med dessa rader informera våra medlemmar om att det tidigare aviserade årsmötet den 19 maj 2021 ställs in med hänsyn till pandemiläget och reglerna om allmänna sammankomster. Besked om ny tidpunkt meddelas senare.

Då ingen utlottning av konstverk kunde ske på sedvanligt sätt vid höstutställningen 2020 kommer vi i stället att, vid styrelsens nästa sammanträde den 20 maj 2021, göra en extra utlottning bland de 130 medlemmar som erlagt medlemsavgiften för 2020. Dragningen kommer att övervakas av föreningens revisor och vinnarna meddelas genom brev.

Om vi får en bra utveckling av pandemin är det styrelsens förhoppning att kunna genomföra nästa utställning på Säfstaholms slott med en preliminär tidpunkt för vernissage lördagen den 13 november 2021. Våra vidtalade konstnärer Peter Nilsson och Karin Kiran-Holgersson ser också fram mot detta.

Ovanstående information rörande årsmötet och lotteriet annonseras också i Katrineholms-Kuriren och genom brevutskick till de som inte anmält en mejladress.

Styrelsen.